Zakupy online – wkrótce głównie przez smartfony?
- 2013-12-12
- W kategorii Aktualności
Rynek e-commerce rozwija się w Polsce bardzo dobrze. Polscy klienci coraz chętniej robią zakupy on-line. Rośnie przy tym liczba osób dokonujących ich nie przez komputer, a przez smartfony. Eksperci szacują, że już za kilka lat to właśnie użytkownicy smartfonów będą przeważali wśród klientów sklepów internetowych. To istotne prognozy dla przedsiębiorstw działających na tym rynku. Wiedząc, że odsetek konsumentów robiących zakupy przy pomocy smartfonów będzie dynamicznie rósł, firmy będą mogły się do tego odpowiednio przygotować.
Prognozy dotyczące liczby klientów wykorzystujących smartfony do dokonywania zakupów zostały opracowane przez firmę Deloitte, która współpracowała z Allegro Group oraz serwisem płatności internetowych PayU. Wynika z nich, że smartfony stanowią już 31% spośród wszystkich elektronicznych urządzeń wykorzystywanych w Polsce do połączeń z internetem. W porównaniu do Stanów Zjednoczonych czy średniej światowej jest to wynik dość słaby, a to oznacza, że smartfonowy boom jest dopiero przed nami.
Część ekspertów twierdzi, że dynamiczny wzrost zakupów dokonywanych przez smartfony nastąpi na przestrzeni najbliższych 2 lat, inni twierdzą, że może to potrwać nieco dłużej. Niemniej jednak, wszyscy są pewni, że sklepy on-line już teraz powinny zacząć się przygotowywać do profesjonalnej obsługi klientów korzystających z takich urządzeń elektronicznych. O aplikacjach mobilnych myśleć powinny też serwisy zajmujące się płatnościami elektronicznymi. Specjaliści przyznają, że na razie do potrzeb klientów korzystających ze smartfonów przygotowały się głównie największe przedsiębiorstwa działające w e-commerce, ale wkrótce wszystkie punkty, które będą chciały utrzymać się na rynku, będą zmuszone do wprowadzenia podobnych zmian.
Najważniejszą kwestią, o jakiej powinny pomyśleć internetowe punkty handlowe i usługowe są aplikacje pozwalające na kupowanie oraz płacenie przy zastosowaniu urządzeń mobilnych. Część sklepów internetowych jeszcze nie udostępniło takich opcji, inne powinny poprawić aplikacje tak, by były one wygodniejsze w obsłudze. Optymalizacja aplikacji z pewnością pozwoli e-sklepom na zwiększenie liczby klientów. Specjaliści pracujący dla Allegro Group przyznają, że dla punktów działających zdalnie ważne będzie tworzenie takich aplikacji, które przyspieszą wyszukiwanie konkretnych produktów, ułatwią ich zakup, a dodatkowo umożliwią sprawne uiszczenie opłaty.
Related
Szukaj na stronie
Kategorie
Ostatnie wpisy
- Nie będzie już Podstaw przedsiębiorczości w szkołach. Co w zamian?
- Piekarnie i cukiernie będą miały tańszy gaz
- Błędy popełniane przez początkujących szefów
- Zmiany w Kodeksie pracy zatwierdzone – będzie więcej dni wolnych
- Bezrobocie maleje, ale rośnie strach o pracę