System Android i urządzenia Apple popularne wśród przedsiębiorców
- 2024-08-21
- W kategorii Aktualności
Najnowsze statystyki z raportu Mobility Index firmy Good Technology wskazują bez wątpliwości: biznes najczęściej zaopatruje się w urządzenia mobilne Apple z systemem iOS, ale Android depcze Apple po piętach. Zyskał 5 % więcej przedsiębiorców niż w roku ubiegłym.
Wg raportu przedsiębiorcy jako specyficzna grupa sięgająca najchętniej po urządzenia mobilne z górnej półki cenowej wybierają dla siebie takie smartfony i tablety, które wg statystyk ekspertów dają największe bezpieczeństwo w czasie korzystania z bankowych serwisów transakcyjnych oraz poczty e-mail. W czołówce tych urządzeń jest oczywiście sprzęt Apple (nr 1, ale z 5 procentami straty wśród biznesu w stosunku do roku 2013) i urządzenie oparte na systemie Android (aktualnie nr 2, ale tu dokładnie z 5 procentami wzrostu popularności zakupowej w porównaniu do roku ubiegłego).
Wszystko wskazuje na to, że mimo strat Apple długo jeszcze pozostanie liderem w tej grupie klientów i nr 1 w zestawieniu sprzętu i systemów operacyjnych, ale też liczba użytkowników biznesowych, którzy wybierać będą Androida, będzie rosła. Nie bez znaczenia jest tutaj fakt, że Android jest obecnie najpopularniejszym na świecie systemem operacyjnym – wliczając w to zarówno odbiorców biznesowych, jak i prywatnych. I zapewne wpływ tej popularności wśród klientów prywatnych (dzieci, rodzina, bliscy przedsiębiorców) również przedkłada się na większe zainteresowanie nim samych przedsiębiorców.
Jedynie w badaniach dot. wyłącznie przedsiębiorców prym wiedzie Apple.
Raport Mobility Index zbadał również zainteresowanie biznesmenów smatfonami i tabletami opartymi na systemie Windows, ale wyniki w tej kategorii są wyjątkowo kiepskie. Biznes wybiera w urządzeniach mobilnych Windows ledwie w 1 % użytkowników! Znacząco spada również zainteresowanie właścicieli firm do niedawna bardzo popularnymi BlackBerry – do badania nie udostępniono nawet wyników z aktywowania smartfonów BlackBerry. Wiadomo jedynie, że firma sprzedała ich o połowę mniej niż rok temu – w tym przypadku „ledwie” 9,7 mln egzemplarzy.
Related
Szukaj na stronie
Kategorie
Ostatnie wpisy
- Nie będzie już Podstaw przedsiębiorczości w szkołach. Co w zamian?
- Piekarnie i cukiernie będą miały tańszy gaz
- Błędy popełniane przez początkujących szefów
- Zmiany w Kodeksie pracy zatwierdzone – będzie więcej dni wolnych
- Bezrobocie maleje, ale rośnie strach o pracę