Strona firmowa czy wyłącznie profil Facebook?
- 2024-08-14
- W kategorii Porady dla firm, Promowanie firmy
Zarówno firmy młode jak i te działające od lat w przestrzeni gospodarczej, wcześniej czy później stają przed koniecznością zaprezentowania swojej działalności w internecie. Już na etapie zapadania decyzji o takiej formie reklamy stają przed dylematem jaką wybrać opcję: własna strona www, a może wystarczy tylko zaistnieć w najpopularniejszym medium społecznościowym, na Facebooku?
Facebook ze swym ogromnym międzynarodowym zasięgiem i dość prostą rejestracją wydaje się być na początek wystarczającą formą reklamy, ale szybko okazuje się, że by móc pokazać się tam w szerszym zakresie należy liczyć się z dość wysokimi wydatkami. A to koszty właśnie decydują najczęściej o wyborze, jakiego dokonują przedsiębiorcy. Branże obecne na Facebooku pochodzą najczęściej z sektora gastronomicznego i usługowego.
Jaką przewagę nad Facebookiem ma posiadanie własnej strony www?
Własna strona internetowa jest z reguły łatwa w obsłudze i przejrzysta. Wyszukiwarka na takiej stronie spełnia swoją funkcję, w przeciwieństwie do tej zainstalowanej na fanpage’u, która nieustannie podlega zmianom i modyfikacjom. Kolejnym atutem indywidualnej strony jest możliwość zapoznania się z ofertą bez konieczności logowania, możliwość pozycjonowania jej, dzięki czemu z czasem pojawia się w wynikach wyszukiwania na najbardziej istotne dla danej firmy hasła. Co również bardzo istotne z punktu widzenia właściciela firmy, strona www nie zniknie nagle z sieci przy przestrzeganiu zasady tworzenia kopii zapasowej, a fanpage może zostać usunięty bez podania przyczyny.
Ważnym zagadnieniem w reklamie internetowej jest możliwość śledzenia statystyk , czyli informacji na temat ilości wejść dziennych lub miesięcznych, sprawdzanie co budzi największe i najmniejsze zainteresowanie, tworzenie charakterystyki klienta, itp. Dużo większe możliwości w tej dziedzinie daje posiadanie firmowej strony www niż opieranie się na statystykach Facebooka, które są dużo uboższe.
Ostatnim atutem strony www jest jej unikalność i własny adres. Fanpage wygląda tak samo lub bardzo podobnie, niknie więc w tłumie i to samo dotyczy adresu, który jest tylko jedną z wielu podstron w domenie Facebooka.
Related
Szukaj na stronie
Kategorie
Ostatnie wpisy
- Nie będzie już Podstaw przedsiębiorczości w szkołach. Co w zamian?
- Piekarnie i cukiernie będą miały tańszy gaz
- Błędy popełniane przez początkujących szefów
- Zmiany w Kodeksie pracy zatwierdzone – będzie więcej dni wolnych
- Bezrobocie maleje, ale rośnie strach o pracę