Pozycjonowanie firmowej strony: jak to robić, by nie stracić?
- 2024-10-30
- W kategorii Porady dla firm, Promowanie firmy
Pozycjonowanie strony internetowej to podstawowa metoda reklamowania jej w sieci. Okazuje się jednak, że pozycjonowanie nie zawsze jest przeprowadzane prawidłowo. Eksperci zapewniają, że zdecydowanie lepiej jest zlecić je profesjonalistom, niż próbować samodzielnie poprawić miejsce, które strona zajmuje w wynikach wyszukiwania. Chyba, że wiemy, jakich błędów unikać, by nie zrazić do siebie użytkowników sieci.
Specjaliści uważają, że istnieją takie błędy w pozycjonowaniu, które popełniane są niemal przez każdego laika w tej branży. Przede wszystkim, wiele osób niemających doświadczenia w tym zakresie, pozycjonuje strony pod frazy kluczowe, które wcale nie znajdują się w treści witryny. Zwykle wybiera się wtedy te hasła, które są popularniejsze, byle tylko zwiększyć liczbę odwiedzin strony. Niestety, nawet jeśli to podziała, to i tak na dłuższą metę nie przynosi żadnych korzyści. Faktem jest, że być może na stronę zajrzy więcej osób, ale i tak nie skorzystają ze znajdującej się na niej oferty, ponieważ w rzeczywistości szukali czegoś innego. Poza tym, takie działania są źle odbierane przez specjalistów z branży SEO, a zdarza się nawet, że strona jest zupełnie usuwana z wyników wyszukiwania za to, że przy pozycjonowaniu użyto haseł kluczowych, o których nie ma mowy w jej treści.
Poza tym, bardzo często używane są zbyt ogólne słowa kluczowe. Podobnie, jak w poprzednim przypadku, prowadzą one do zwiększenia liczby odwiedzających naszą witrynę, ale zwykle są to internauci, którzy i tak nie skorzystają z usług firmy, ponieważ zależy im na czymś odmiennym. Im większa szczegółowość fraz, tym większa szansa na to, że trafiający na stronę użytkownik będzie realnie zainteresowany ofertą przedsiębiorstwa. Pozycjonowanie pod zbyt ogólne hasła jest trudniejsze i zwykle bardziej kosztowne, bo wymaga wzmożonych działań.
Innym, poważnym błędem jest skupianie się na pozycjonowaniu z uwzględnianiem preferencji wyszukiwarki Google, a nie klienta. Nagromadzenie haseł, które powodują, że Google wyżej umieszcza stronę nie jest wcale korzystne, bo zbyt duża ich liczba psuje ogólną estetykę treści. Witryna staje się więc mało czytelna i nieciekawa dla użytkowników. W związku z tym, raczej nie będą mieli ochoty polecać jej innym osobom ani udostępniać nigdzie linków do niej.
Related
Szukaj na stronie
Kategorie
Ostatnie wpisy
- Nie będzie już Podstaw przedsiębiorczości w szkołach. Co w zamian?
- Piekarnie i cukiernie będą miały tańszy gaz
- Błędy popełniane przez początkujących szefów
- Zmiany w Kodeksie pracy zatwierdzone – będzie więcej dni wolnych
- Bezrobocie maleje, ale rośnie strach o pracę