Od czego zależy skuteczność szkoleń?
- 2014-12-10
- W kategorii Porady dla firm, Szkolenia
Pewnie większość z nas ma za sobą nie najlepiej przeprowadzone szkolenie, po którym w żaden sposób nasza wiedza czy umiejętności się nie poszerzyły. Mimo, że kurs zapowiadało się naprawdę ciekawie, to był tylko rozczarowaniem, stratą czasu i pieniędzy. Kiedy więc możemy mieć pewność, że szkolenie będzie skuteczne, dobrze przygotowane?
Kluczową kwestią jest doświadczenie trenerów z zakresu jakiego szkolą. Trudno, żeby szkolenie wnosiło cokolwiek nowego do życia zawodowego doświadczonego handlowca, jeśli prowadzi je osoba, która sprzedaż zna tylko z książek.
Kolejną ważną kwestią jest uwzględnienie specyfiki branży, ponieważ innych argumentów używamy sprzedając samochód, a innych kiedy oferujemy garnitur.
Treści znajdujące się w kursie powinny być mocno osadzone w realiach codziennej pracy uczestników szkolenia – tylko wtedy szkolenie może rozwinąć pożądane umiejętności. I tak na przykład szkolenia e-learningowe skierowane do pracowników sklepów odzieżowych powinny przedstawiać realne problemy handlowców, sposoby ich rozwiązywania, metody nawiązywania kontaktu z klientem, uczyć trafnego wysuwania argumentów i budowania zaufania klienta do marki.
Jeśli natomiast firma planuje wdrożyć e-szkolenie w organizacji, warto wtedy dokładnie przyjrzeć się funkcjom takiej platformy szkoleniowej tzn.:
- czy uwzględnia hierarchie w firmie, a co za tym idzie różne poziomy dostępu?
- różnorodność kursów, co oznacza, że oferują szkolenia nie tylko z technik obsługi klienta,
ale również z rekrutacji czy zarządzania personelem? E-kursy poszerzają wiedzę każdego
pracownika począwszy od Sprzedawcy a kończąc na Kierowniku salonu. - intuicyjność platformy – im łatwiejsza w obsłudze tym mniejsze problemy z wdrożeniem
narzędzia w organizacji.
Atutem e-learningu jest ogromna swoboda jaką zapewnia użytkownikom, można go także wykorzystywać jako uzupełnienie szkoleń tradycyjnych.
Podsumowując: zanim zdecydujemy się na szkolenie zróbmy dokładny przegląd zarówno osoby trenera jak i zasobów kursu, tylko wtedy mamy gwarancje, że dobrze wydamy swoje pieniądze.
Autor: Marta Dudek – współtwórca platformy szkoleniowej SzkolimySprzedawcow.pl.
Related
Szukaj na stronie
Kategorie
Ostatnie wpisy
- Nie będzie już Podstaw przedsiębiorczości w szkołach. Co w zamian?
- Piekarnie i cukiernie będą miały tańszy gaz
- Błędy popełniane przez początkujących szefów
- Zmiany w Kodeksie pracy zatwierdzone – będzie więcej dni wolnych
- Bezrobocie maleje, ale rośnie strach o pracę