Krok 6. Zawiadomienie Państwowej Inspekcji Pracy o zatrudnieniu pracowników
- 2024-05-13
- W kategorii Jak założyć firmę
Kodeks pracy wymaga od przedsiębiorcy zawiadomienia właściwego inspektora pracy o miejscu, rodzaju i zakresie prowadzonej działalności, a także o liczbie zatrudnionych pracowników itp., co powinno nastąpić w ciągu 30 dni od dnia rozpoczęcia działalności. Przedsiębiorca ma również obowiązek opłacania składek na Fundusz Pracy i Gwarantowany Fundusz Świadczeń Pracowniczych.
Jeśli przedsiębiorca korzysta z usług biura rachunkowego – informację o zatrudnieniu pracowników, oraz wszelkie ww. dane Państwowej Inspekcji Pracy przekazuje automatycznie firma rachunkowa zajmująca się księgowością przedsiębiorstwa.
Related
Szukaj na stronie
Kategorie
Ostatnie wpisy
- Nie będzie już Podstaw przedsiębiorczości w szkołach. Co w zamian?
- Piekarnie i cukiernie będą miały tańszy gaz
- Błędy popełniane przez początkujących szefów
- Zmiany w Kodeksie pracy zatwierdzone – będzie więcej dni wolnych
- Bezrobocie maleje, ale rośnie strach o pracę
Wniosek CEIDG to naprawdę duże ułatwienie, co nie zmienia faktu, że przy całej ww. procedurze i tak jest dużo pracy. Założenie firmy, to ruch, który musi poprzedzać naprawdę głębokie przemyślenie. Własna działalność jest dużym wyzwaniem, skierowanym do ludzi pewnych siebie, a przede wszystkim odważnych.