Biznes turystyczny – jak reklamować

o reklamie

Autor: Will Lion

Zbliża się sezon letni, wakacje i urlopy, a co z tym się wiąże, portale przedstawiające możliwości wypoczynku notują wzmożony ruch na stronach. Turyści, którzy planują urlop w Polsce coraz częściej zaczynają szukać w sieci gdzie jechać i gdzie się w tym czasie przespać, a portali przedstawiających miejsca noclegowe jest bez liku i mało kto wie na którym z nich umieścić swoją reklamę, by w ogóle została dostrzeżona.

Wielu właścicieli mniejszych ośrodków wypoczynkowych, pensjonatów, gospodarstw agroturystycznych, pól namiotowych, czy ludzi sezonowo wynajmujących pokoje w miejscowościach turystycznych nie jest w stanie ocenić wartości przedstawianych im ofert. Im bliżej rozpoczęcia sezonu, tym bardziej odczuwają atak przeprowadzany drogą elektroniczną lub telefonicznie przez dziesiątki portali i portalików, których jedynym celem jest zamieszczenie najczęściej wysoko płatnej reklamy na swojej stronie i obiecując przy tym zdezorientowanym, potencjalnym reklamodawcom przysłowiowe gruszki na wierzbie.

W zalewie nieuczciwych witryn coraz trudniej dostrzec te naprawdę wartościowe, które często są tańsze niż nieprzebierający w środkach konkurenci, a co najistotniejsze gwarantują dotarcie do szerokiej rzeszy internautów.

W obecnej chwili reklama w internecie jest niemalże punktem obowiązkowym dla każdego, kto utrzymuje się lub tylko dorabia w branży turystycznej. Tylko nieliczni mogą sobie pozwolić na luksus nie istnienia w sieci, a to głównie dzięki wieloletniemu byciu w branży i posiadaniu tzw. bazy stałych klientów. Pozostali, a w szczególności rozpoczynający działalność w tej gałęzi gospodarki nie mogą pominąć uczestnictwa na którymś z wartościowych portali internetowych.

Wybór nie jest prosty, no i trzeba wykazać się minimum wiedzy lub zdać na doradztwo kogoś bardziej obytego i doświadczonego w wyszukiwaniu stron turystycznych o dobrej i ugruntowanej pozycji. Prostym testem na samodzielne sprawdzenie takiego portalu jest wpisanie w którejś z najpopularniejszych wyszukiwarek kilku popularnych haseł turystycznych. Jeśli strona czy portal na którym chcemy się zareklamować pojawi się w wynikach wyszukiwania na pierwszej stronie, jest to już ważny wyznacznik wartości takiej strony. Jeśli nie – zapomnijmy o nim!

Należy również wystrzegać się podpisywania długoterminowych umów, które najczęściej zmuszają do wydania znacznych sum za reklamę, a nie dają żadnej gwarancji jej skuteczności.

Kolejną pułapką są też masowo tworzone nowe strony, które praktycznie nie są nigdzie widoczne w sieci. Twórcy takich stron nie próbują ich w żaden sposób promować i poprawiać ich atrakcyjności poprzez tworzenie nowych treści, ale nastawiają się na błyskawiczny zarobek, psując tym samym opinię innym.

Tagi:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.