Aktualności

Zortrax – drukarki 3D z Olsztyna

M200 to produkt, dzięki któremu olsztyńska firma zawojowała międzynarodowy rynek. Zortax sp. z o.o. założona przez Rafała Tomasiaka i Marcina Olchanowskiego jeszcze niedawno była typowym start – upem, który dzięki pasji i zaangażowaniu stał się poważnym graczem na rynku drukarek 3D.

Czytaj dalej 
Bilans akcji „Weż paragon”: 18 tys. mandatów dla firm

Bilans akcji „Weż paragon”: 18 tys. mandatów dla firm

Tak, jak w kilku poprzednich latach i tym razem, w trakcie ferii zimowych rozpoczęto akcję „Weź paragon”, która ma zachęcać klientów wszystkich punktów handlowych i usługowych do zwracania uwagi na otrzymywane w sklepach kwity. Taka kampania edukacyjna ma pomóc w walce z nielegalną sprzedażą, która nie jest odpowiednio ewidencjonowana, przez co sklepy i firmy dopuszczają […]

Czytaj dalej 

Handel lewymi fakturami – na nic starania fiskusa?

Chociaż urzędy skarbowe starają się dokładnie kontrolować każdą fakturę oraz poszczególne działania przedsiębiorstw, to jednak okazuje się, że handel fałszywymi fakturami nadal kwitnie. Wystarczy dobrze poszukać w internecie lub w prasie, by trafić na informacje o możliwości nabycia fikcyjnych faktur. Dzięki temu, firmy starają się o obniżenie płaconych podatków. Zdobywają dokumenty pozwalające na odpisanie znajdujących […]

Czytaj dalej 
Polacy piją mniej? Branża śledziowa w głębokim dołku

Polacy piją mniej? Branża śledziowa w głębokim dołku

Polacy przestają pić wódkę? Tak sądzą przedsiębiorstwa działające w branży śledziowej. Okazuje się, że znajduje się ona w głębokim dołku i to najprawdopodobniej właśnie dlatego, że spożywamy coraz mniej tego alkoholu.

Czytaj dalej 
Polskie firmy w Urzędzie Patentowym

Polskie firmy w Urzędzie Patentowym

Polacy zgłaszają coraz więcej wniosków o rejestrację tzw. wzorów wspólnotowych. W ten sposób chcą chronić swoją własność intelektualną nie tylko na terenie kraju, ale również w całej Unii Europejskiej.

Czytaj dalej 

Umowy z niemieckimi kontrahentami – na co uważać?

Polacy coraz częściej wyjeżdżają do Niemiec nie tylko do pracy sezonowej, ale też po to, by rozwijać własny biznes. Czy jednak rodzimi przedsiębiorcy wiedzą, jak podpisywać umowy z niemieckimi kontrahentami?

Czytaj dalej 
Coffeeheaven zmienia nazwę

Coffeeheaven zmienia nazwę

Miłośnicy kawy z sieci kawiarni coffeeheaven wkrótce nie będą już chodzili w swoje ulubione miejsce. Firma CHI Polska, która zarządza siecią, zdecydowała się bowiem na wcielenie jej w sieć Costa Coffee. Nazwę zmienią też punkty Costa by coffeeheaven.

Czytaj dalej 
Małe firmy nie chcą korzystać z usług windykatorów

Małe firmy nie chcą korzystać z usług windykatorów

Choć wiele polskich przedsiębiorstw ma problem z nieuregulowanymi płatnościami od klientów, to nie wszystkie z nich zainteresowane są usługami windykacyjnymi. Korzystają z nich głównie firmy duże i mikro, ale niekoniecznie te małe. Krajowy Rejestr Długów BIG opublikował wyniki badania „Polskie spojrzenie na windykację”, z których wynika, że najczęściej z usług firm oferujących specjalistyczne usługi z […]

Czytaj dalej 

Mniej bankructw w firmach dzięki prawu restrukturyzacyjnemu?

Polski rząd zaakceptował założenia, o których mowa w projekcie ustawy dotyczącej zasad restrukturyzacji zaproponowanym przez Ministerstwo Sprawiedliwości. Zgodnie z nimi, wniosek o wszczęcie postępowania restrukturyzacyjnego miałby mieć pierwszeństwo przed wnioskiem o uznanie upadłości jednostki gospodarczej.

Czytaj dalej 
Firmy zainwestują więcej w SEM

Firmy zainwestują więcej w SEM

Eksperci specjalizujący się w rynku internetowym są przekonani, że w tym roku polskie przedsiębiorstwa zainwestują spore sumy w sektor SEM, czyli w usługi związane z marketingiem prowadzonym przy wykorzystaniu wyszukiwarek.

Czytaj dalej 
Tańsze płatności kartą

Tańsze płatności kartą

Wszystko wskazuje na to, że w polskich punktach handlowych i usługowych powszechniejsze stanie się udostępnianie płatności kartą. Wszystko, dzięki obniżeniu kosztów, jakie w związku z takimi transakcjami ponoszą przedsiębiorcy. Od początku tego roku obowiązują bowiem nowe ceny za tzw. opłaty interchange. To bardzo istotna zmiana dla rodzimych przedsiębiorców, która sprawia, że wielu z nich będzie […]

Czytaj dalej 
Łapówkarstwo, czyli codzienny problem małych i średnich firm

Łapówkarstwo, czyli codzienny problem małych i średnich firm

Mimo nieustannej walki odpowiednich organów z korupcją, wciąż jest ona w Polsce sporym problem. Dotyczy nie tylko przeciętnych obywateli, ale w dużym stopniu także małych i średnich firm. Okazuje się, że wielu przedsiębiorców deklaruje, iż właśnie łapówkarstwo stanowi przeszkodę w zadowalającym rozwoju prowadzonych przez nich jednostek gospodarczych. Szczegółowe dane na ten temat zostały zawarte w […]

Czytaj dalej 
Odliczanie kosztów ubezpieczeń

Odliczanie kosztów ubezpieczeń

Sezon na rozliczenia podatkowe trwa. Wypełniając PIT-y, przedsiębiorcy powinni pamiętać o możliwości odliczenia niektórych ubezpieczeń. To pozwoli im w widoczny sposób zmniejszyć wysokość naliczonego podatku. Jak każdego roku, tak i tym razem do 30 kwietnia podatnicy zobowiązani są do złożenia stosownych dokumentów rozliczających ich z podatku dochodowego liczonego od przychodów uzyskanych w roku poprzednim. Jako, […]

Czytaj dalej 
PARP potwierdza rosnącą przedsiębiorczość kobiet

PARP potwierdza rosnącą przedsiębiorczość kobiet

Współczesne kobiety walczą ze stereotypami w biznesie. Potwierdza to najnowszy raport Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, według którego rośnie przedsiębiorczość reprezentantek płci pięknej. Pod tym względem plasujemy się nawet w czołówce krajów europejskich. Udało nam się osiągnąć wynik wyższy od przeciętnego rezultatu wyliczonego dla całej Unii Europejskiej. Dokładniej, w Polsce udział firm, które są prowadzone przez […]

Czytaj dalej 
Showrooming to zagrożenie dla handlu offline?

Showrooming to zagrożenie dla handlu offline?

Showrooming może stanowić zagrożenie dla tradycyjnego handlu offline? Okazuje się, że mimo wielu obaw właścicieli sklepów stacjonarnych, wcale nie musi tak być. Wbrew pozorom, jednostki te starają się korzystać z nowego trendu zakupowego. Showrooming, czyli oglądanie i przymierzanie produktów w sklepach stacjonarnych po to, żeby lepiej je poznać, a i tak dokonać ich zakupu w […]

Czytaj dalej