Jeszcze kilka lat temu pracodawcy szukali głównie młodych pracowników. Zatrudnianie osób będących świeżo po studiach miało świadczyć o sile i dynamicznym rozwoju firmy. Obecnie jednak tendencja ta wydaje się ulegać zmianie – według wyników badań przeprowadzonych przez Work Service S.A. szefowie firm coraz przychylniejszym okiem patrzą na kandydatów po 50. roku życia. Świadczy o tym choćby fakt, że w porównaniu z II kwartałem 2015 roku bezrobocie w grupie wiekowej 55-60 lat spadło o niemal 25%. Continue reading “50+ – nowy trend na rynku pracy” »
Kategoria: Porady dla firm
Rozwijanie potencjału organizacyjnego firmy w oparciu o model 5S
Lean Management stanowi strategię zarządzania firmą, która opiera się na dostarczaniu klientom produktów bądź usług, jakich oczekują, w jak najprostszy sposób, przy absolutnym zachowaniu szacunku dla całej załogi, która pracuje w danym przedsiębiorstwie. Continue reading “Rozwijanie potencjału organizacyjnego firmy w oparciu o model 5S” »
System wsparcia szkoleń dla firm

Baza Usług Rozwojowych (BUR) to ogólnodostępna, bezpłatna platforma, która zawiera bogatą ofertę usług rozwojowych w rozmaitej formie (m.in. w postaci kursów, szkoleń, studiów podyplomowych, doradztwa, mentoringu, coachingu). Continue reading “System wsparcia szkoleń dla firm” »
Generacje X, Y i Z na rynku pracy

Rynek pracy nieustannie się zmienia. Współcześni pracownicy mają już zupełnie inne oczekiwania niż ich rodzice czy dziadkowie. Zmiany widoczne są nawet z poziomu generacji, które socjologowie nazwali generacją X i generacją Y. Na rynek pracy właśnie wchodzi generacja Z, która zaczyna wypierać swoich poprzedników. Continue reading “Generacje X, Y i Z na rynku pracy” »
Social media jako narzędzia rekrutacji pracowników
Media społecznościowe pełnią wiele funkcji. Biorąc pod uwagę właśnie funkcjonalność, można dokonać następującej ich klasyfikacji. Social media służą (networkeddigital.com): Continue reading “Social media jako narzędzia rekrutacji pracowników” »
Metody rekrutacji i selekcji pracowników

Proces rekrutacji i selekcji są ze sobą nierozerwalnie związany. Rekrutacja zakłada przygotowanie opisu stanowiska pracy oraz informowanie o zapotrzebowaniu na pracownika o konkretnych i określonych kwalifikacjach i kompetencjach. Selekcja jest procesem, który następuje bezpośrednio po rekrutacji, kiedy rekruter spośród pozyskanych zgłoszeń dokonuje weryfikacji i wstępnego wyboru kandydatów, którzy w największym stopniu sprostali wymaganiom całego procesu. Continue reading “Metody rekrutacji i selekcji pracowników” »
Coaching jako forma rozwoju pracowników

Coaching jako proces zakłada towarzyszenie klientowi (pracownikowi) w jego rozwoju i poszukiwanie rozwiązań, które mają na celu zwiększenie efektywności w pracy, jak również odnalezienie ukrytych zasobów pracowniczych, które można wykorzystać na stanowisku pracy. Coaching jest procesem, który należy wyraźnie oddzielić od mentoringu, doradztwa czy konsultingu. Continue reading “Coaching jako forma rozwoju pracowników” »
Ocenianie pracowników
Ocena pracownicza jest jednym z elementów organizacji przedsiębiorstwa. Systematyczna analiza sytuacji i kondycji firmy pozwala na zarządzanie oparte na przemyślanych strategiach i planach, a monitorowanie postępów pracowniczych umożliwia świadome zarządzanie własnym przedsiębiorstwem. Ocenianie pracowników stanowi kluczowe narzędzie w systemie zarządzania zasobami ludzkimi i służy do realizacji celów motywacyjnych, informacyjnych, a także administracyjnych. Wszyscy pracownicy powinni zostać poinformowani o funkcjonującym systemie oceniania w danym przedsiębiorstwie. Zadaniem przełożonego jest też zaznajomienie ich z celami oceniania, zasadami jego stosowania, przedmiotem oceniania, kryteriami branymi pod uwagę podczas całego procesu, a także wykorzystywanymi metodami i technikami oceny. Continue reading “Ocenianie pracowników” »
Motywowanie pracowników

Motywacja pracowników do pracy przekłada się na sukcesy i rozwój całego przedsiębiorstwa. Wyznacza ona kierunek działania i definiuje sens podejmowanych aktywności. Zdaniem X. Gliszczyńskiej „ludzi motywuje do wysiłku nie to co zdobyli, ale to czego pragną”. Jeśli pracownicy w środowisku pracy będą dostrzegali realne szanse na realizację własnych celów i pragnień zawodowych, zwiększy się ich zaangażowanie w działania firmy, ponieważ będzie ono wynikiem motywacji wewnętrznej. Continue reading “Motywowanie pracowników” »
Kompetencje miękkie na rynku pracy

Analiza struktury ofert pracy wskazuje, że wśród elementów składowych ogłoszenia oprócz charakterystyki stanowiska, na jakie ubiega się kandydat znajduje się również opis niezbędnych i pożądanych wymagań. Niezmiennie od kilku lat oprócz doświadczenia, kwalifikacji, a także dodatkowych umiejętności, pojawia się szereg kompetencji miękkich, które wydają się być niezbędne w środowisku pracy i są pożądane przez pracodawców. Co więcej z wielu analiz kompetencyjnych wynika, że kluczowe kompetencje miękkie są uniwersalne i wręcz niezmiernie przydatne w większości zawodów bez względu na zajmowanie stanowisko. Continue reading “Kompetencje miękkie na rynku pracy” »
Wynajem samochodów coraz popularniejszy wśród MŚP
Firmowe samochody wychodzą z mody? Okazuje się, że coraz więcej przedsiębiorstw działających w sektorze MŚP woli wynajmować pojazdy, zamiast je kupować. Z długoterminowego wynajmu aut korzysta już prawie ¼ takich firm. Continue reading “Wynajem samochodów coraz popularniejszy wśród MŚP” »
Polskie firmy mają problem ze znalezieniem odpowiednich pracowników
Od kilku miesięcy w Polsce utrzymuje się relatywnie niskie bezrobocie, a zatrudnienie stale rośnie. Mimo to wciąż istnieją osoby niemogące znaleźć pracy i firmy niemające odpowiednich pracowników. Czym jest to powodowane i jak to zmienić? Continue reading “Polskie firmy mają problem ze znalezieniem odpowiednich pracowników” »
Technologie informatyczne podnoszą konkurencyjność MŚP
Ipsos MORI przeprowadził badanie, w którym sprawdził, jakie znaczenie dla sektora małych i średnich przedsiębiorstw mają technologie informatyczne. Ustalono, że zwiększają one produktywność firm i podnoszą jakość obsługi klientów. Continue reading “Technologie informatyczne podnoszą konkurencyjność MŚP” »
Zatrudnisz młodego pracownika – otrzymasz do 26 tys. zł dofinansowania
Wraz z nowym rokiem ruszy w Polsce program dofinansowań dla pracodawców zatrudniających osoby młode. Szacuje się, że już na początku działania da on pracę ok. 30 tys. obywateli. Firmy mogą liczyć na benefity sięgające 26 tys. złotych. Continue reading “Zatrudnisz młodego pracownika – otrzymasz do 26 tys. zł dofinansowania” »
II edycja konferencji Geomarketing Forum
28 października odbyła się II edycja konferencji Geomarketing Forum, które jest jedyną taką okazją do poznania tajników skutecznego wykorzystania informacji przestrzennej. Kto wziął udział w wydarzeniu i jakie tematy poruszano? Continue reading “II edycja konferencji Geomarketing Forum” »